Szybka rezerwacja terminu

+48 12 442 41 61, kom. 600 422 883

Pierwsza wizyta

dzPierwsza wizyta dziecka w gabinecie stomatologicznym powinna być tzw wizytą adaptacyjną. Polega ona na zapoznaniu się dziecka z gabinetem i lekarzem poprzez zabawę na fotelu dentystycznym (jazda w górę i w dół), oglądaniu narzędzi a nawet zaglądaniu do szuflad. Dzięki temu najmłodsi pacjenci będą traktować wizyty u dentysty jako przygodę, zabawę i chętnie do nas wrócą.

Pierwszy kontakt ze stomatologiem jest dla dziecka dużym przeżyciem, które kształtuje późniejsze nastawienie do wizyt w gabinecie dentystycznym. Właściwe przygotowanie dziecka do pierwszej wizyty u dentysty oraz prawidłowy jej przebieg to niezwykle ważne czynniki kształtujące późniejszą postawę dziecka wobec leczenia stomatologicznego. Wizyty adaptacyjne służą zapoznaniu się młodych Pacjentów z gabinetem i personelem medycznym. Podczas tej wizyty lekarz, głównie w formie zabawy, oswaja dziecko z urządzeniami stomatologicznymi. Dzięki temu gabinet staje się dla niego miejscem kojarzonym z zabawą i miłym spędzeniem czasu. Na zakończenie w Centrum Stomatologii Veronadent mały pacjent otrzymuje nagrodę za odwagę jako zachętę do kolejnych spotkań.

Rodzice powinni przyprowadzać swoje pociechy na wizyty kontrolne co najmniej raz na 3 miesiące (o ile lekarz nie zdecyduje inaczej), ponieważ proces próchnicowy w zębach mlecznych, z uwagi na ich słabą mineralizację (cienka warstwa szkliwa), przebiega znacznie szybciej niż w zębach stałych.

Istnieją dwie główne przyczyny strachu dziecka przed dentystą:

  • obraz przekazany przez rodziców, utrwalający w dziecku przekonanie, że leczenie u stomatologa wiąże się z bólem,
  • własne bolesne doświadczenia z poprzednich wizyt.

Stąd też bardzo istotne jest, jaki przekaz na temat stomatologa otrzyma dziecko od swojego najbliższego otoczenia (zwłaszcza rodziców i rodzeństwa). W rozmowie z dzieckiem o wizycie w gabinecie, należy unikać zwrotów, które mogą dziecko wystraszyć: np. zamiast „nie będzie bolało” (dziecko najczęściej usłyszy z tego „bolało”), czy „nie bój się”, (czyli można się tego bać?) lepiej powiedzieć coś w rodzaju „będzie ciekawie”, „pani doktor jest fajna”, „zobaczysz, jaki tam jest super fotel- można na min jeździć do góry i w dół”, „zobaczysz, jakie pan doktor ma śmieszne światełko/lusterko „. Przedstawienie gabinetu i stomatologa tak, aby dziecku to miejsce wydało się: przyjazne, ciekawe, zabawne, jednym słowem – w opisanie go w pozytywnym świetle, spowoduje, że sama wizyta będzie dla małego pacjenta miłym wydarzeniem. Dobrym pomysłem jest też dawanie dobrego przykładu- pokazanie dziecku, że wizyta u stomatologa może być przyjemna.

Oczywiście sytuacja jest poważniejsza, jeżeli dziecko ma już nieprzyjemne wspomnienia związane z wizytami u dentysty. Ale nawet w takiej sytuacji można w pozytywny sposób pokazać małemu pacjentowi, że wizyta w gabinecie może być przyjemna- dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest przyprowadzenie dziecka na wizytę kontrolną (przegląd ząbków), ew. połączoną z zabiegiem profilaktycznym np. fluorowania, co może w pozytywny sposób wpłynąć na postrzeganie przez dziecko gabinetu dentystycznego.

 

  • bezpłatny parking
  • udogodnienia dla niepełnosprawnych
  • klimatyzacja
  • gorący bufeT
  • darmowy internet
  • RTG